EMU Black to wiodący w swojej klasie, samodzielny system zarządzania silnikiem, zaprojektowany do obsługi najbardziej zaawansowanych i złożonych dostępnych silników. Jest następcą naszego sprawdzonego systemu EMU.
Opis
EMU Black to wiodący w swojej klasie, samodzielny system zarządzania silnikiem, zaprojektowany do obsługi najbardziej zaawansowanych i złożonych dostępnych silników. Jest następcą naszego sprawdzonego systemu EMU. Przez cały okres istnienia EMU zebraliśmy wiele danych, które pozwalają nam znacznie ulepszyć sprzęt i oprogramowanie urządzenia.
EMU Black jest przeznaczony dla samochodów wyścigowych, drogowych, motocykli, łodzi i stacjonarnych silników.
EMU Black steruje układami paliwowymi, zapłonowymi i pomocniczymi w silnikach 1-12 cylindrowych, w tym z przepustnicami typu drive-by-wire i VVT.
Może sterować bezpośrednio do 6 cewek pasywnych lub 12 inteligentnych cewek i nie wymaga do tego zewnętrznego wzmacniacza / modułów mocy. Wyrafinowane strategie drive-by-wire zapewniają szeroki zakres sterowania przepustnicą wraz z zaawansowanym sprawdzaniem wiarygodności (usterki / błędy) pod kątem bezpieczeństwa.
Bezpłatne, łatwe do zainstalowania aktualizacje oprogramowania układowego dodatkowo zwiększają możliwości systemu (np. Nowe strategie, wzorce wyzwalania, strumienie danych CAN).
EMU Black ma większą wbudowaną wartość niż jakikolwiek inny ECU na rynku wtórnym. Z łatwością dopasowuje funkcjonalność innych samodzielnych systemów zarządzania z wieloma wejściami i wyjściami. W przeciwieństwie do wielu innych systemów ECU, EMU Black ma wbudowane szerokopasmowe wejście lambda (bezpośrednio podłączone przewody czujników Bosch LSU 4.2 i LSU 4.9), złącze sterowania MAP (4-barowy czujnik MAP na płycie), 2 wejścia sondy EGT i wejście do podłącz bezpośrednio czujnik zawartości etanolu Flex Fuel. Wszystko to zapewnia większą elastyczność, obniża koszty i eliminuje zapotrzebowanie na zewnętrzne lub uzupełniające systemy sterowania kondycjonowaniem sygnału oraz związane z nimi okablowanie, których wymagają inne systemy zarządzania.
SPECYFIKACJA
INFO |
|
Zakres temperatury | AECQ100 GRADE2 (od -40 do + 105˚C) |
Odwrotna ochrona baterii | Tak, wewnętrzne |
Napięcie robocze | 6-22 V, odporność na stany przejściowe zgodnie z ISO 7637 |
Załącznik | IP 60, aluminium obrabiane na zamówienie CNC |
Rozmiar (mm) i waga (g) | 150x72x31, 390 |
Złącza | Złącze 1 x 24, 1 x 39 FCI Automotive |
Komunikacja z PC | USB (z oprogramowaniem klienta PC), szeregowy, CAN |
WYJŚCIA |
|
Wyjścia wtryskiwaczy | 6 zabezpieczonych wyjść 5A, strona niska |
Wyjścia zapłonowe | 6 wyjść 7A (15A szczytowe) (obsługiwane cewki pasywne i aktywne) |
Wyjścia Aux | 6 zabezpieczonych wyjść 5A, strona niska |
Inne wyjścia | Pełny mostek do 7 A, może być używany jako oddzielne wyjścia lub 2 mostki H. |
Grzejnik WBO | Chroniony low side do 5A |
Komunikacja | Szeregowy, CAN BUS 2.0B |
WEJŚCIA |
|
Wejścia analogowe | 9 wejść, rozdzielczość 10 bitów, 0-5 V (chronione) |
Wejścia EGT | 2 dla termopary typu K. |
Czujnik stuków | 2 wejścia |
Czujnik tlenu | LSU 4.2, LSU 4.9 lub wąskopasmowy |
Wejścia wyzwalające | 3 (główne, 2 kamery) do wyboru oprogramowanie Hall / VR |
VSS | 1 (sala / VR) |
Czujnik Flex Fuel | tak |
Przełącz wejścia | 3 wejścia przełączane do masy |
CZUJNIKI |
|
Czujniki temperatury | IAT, CLT, temperatura oleju, temperatura parowania AC |
Czujnik ciśnienia | MAP, ciśnienie oleju, ciśnienie paliwa (charakterystyka użytkownika), czujnik ciśnienia AC, ciśnienie wsteczne |
Czujnik tlenu | LSU 4.2 lub 4.9 (wbudowany kontroler), wąskopasmowe, zewnętrzne kontrolery WBO |
Prędkość | Czujnik prędkości pojazdu (VR / HALL), czujnik biegów (czujnik, obliczony) |
TANKOWANIE |
|
Wtryskiwacze | Do 8 wtryskiwaczy HiZ (sekwencyjnych) |
Kontrola kąta wtrysku | 0-720 st., Początek lub koniec wtrysku |
Kompensacja baterii | Definiowany przez użytkownika kreator dla popularnych wtryskiwaczy |
Strategie paliwowe | Gęstość prędkości w oparciu o VE, Alpha N |
Temp. Powietrza doładow. | Na podstawie IAT i CLT |
Stół VE | 2 tabele 16 × 20 (obciążenie x RPM), rozdzielczość 0,1% |
Indywidualne wykończenie cylindra | tak |
Wtrysk etapowy | tak |
Dodatkowa korekta | Korekty czujnika tlenu, korekta EGT (na cylinder), BARO, TPS vs MAP, TPS vs RPM, Warmup, Nitrous, LC, ALS, ASE, Ciśnienie paliwa, Knock sensor |
Korekta w czasie rzeczywistym oparta na lambdzie | Korzystanie z tabeli docelowej Lambda |
Acc. / Wzbogacanie zwalniania | tak |
ZAPŁON |
|
Wyjścia zapłonowe | 6 dla cewek pasywnych i aktywnych (wybierane programowo) |
Obsługiwane wyzwalacze | N-1, N-2, N-3, N + 1, Multitooth, wyzwalacze Subaru, spust Nissana, Lotus Elise, spust Audi, Renault Clio Wiliams / Alpine, Colt 1.5CZ, Wrangler |
Tabela kąta zapłonu | 2 tabele 16 × 20 (obciążenie x obr / min), rozdzielczość 0,5 stopnia |
Na cylinder | tak |
Kompensacja czasu pracy baterii | Używany kreator definiowany dla popularnych cewek |
Dziwna zgodność z ogniem | Zależne od aplikacji |
Dodatkowa korekta | CLT, IAT, TPS vs MAP, azot, bieg jałowy, czujnik spalania stukowego, LC, ogranicznik dołu, ALS, przesunięcie płaskie, timery, acc. wzbogacenie |
CZUJNIK STUKU |
|
Kanały | 2 |
Zakres częstotliwości rezonansowej | 1-20 kHz, AAF trzeciego rzędu |
Próbowanie | Zapłon sterowany zdarzeniem, pukanie |
działania | Opóźnienie zapłonu, wzbogacenie paliwa, wskazanie na desce rozdzielczej |
KONTROLA JAŁU |
|
Typ kontroli | Elektrozawory PWM (przewody 2,3), drive by wire, silniki krokowe (bi i unipolar), odcięcie zapłonu, odcięcie paliwa |
Strategia kontroli | Pętla otwórz / zamknij, sterowanie kątem zapłonu |
Korekta VE | Tak, dla Alpha-N |
Korekty | Sprzęgło AC, wentylator chłodzący, wejście analogowe |
ZWIĘKSZONA KONTROLA |
|
Wzmocnij tabele referencyjne i docelowe | 2 zestawy 10 × 10 (TPS vs RPM) |
Strategie kontroli | Pętla otwarta / zamknięta (na podstawie PID) |
Korekty | Przekładnia, VSS, IAT, EGT |
NAPĘD PRZEZ PRZEWÓD |
|
Strategia kontroli | Zaawansowany 3D PID + kompensacja tarcia statycznego |
Obsługiwane przepustnice | Wszystkie z silnikiem prądu stałego i wymaganym prądem niższym niż 6,5 A.
Kreator 28 popularnych przepustnic elektronicznych |
PPS do charakterystyki położenia przepustnicy | Stół 3D |
Obsługa BLIP | tak |
Wsparcie ALS | tak |
KONTROLA TRAKCJI |
|
Strategia dla najlepszych współtwórców | Delta RPM, kompensacja biegów |
Redukcja momentu obrotowego | Cięcie iskrowe przy użyciu stołu 3D (16 × 20) |
Kontrola czułości | 10-pozycyjny przełącznik obrotowy |
ZMIENNY CZAS ROZRZĄDU |
|
Obsługiwane systemy | VVTi, MiVec, VANOS, Double Vanos |
Liczba wałków rozrządu | 2 |
Strategia kontroli | Oparta na PID pętla zamknięta, tabele docelowe kątów CAM 12 × 12 |
FLEX FUEL |
|
Pomiar zawartości etanolu | tak |
Pomiar temperatury paliwa | tak |
Blendowanie tabel | VE, IGN, Lambda / AFR, Boost, Paliwo rozruchowe, ASE, Warmup |
Korekta PW temperatury paliwa | tak |
SPORT |
|
ALS | 2 niezależne ustawienia ALS, obsługa DBW |
Shift light | Światło zmiany biegów |
Uruchom kontrolę | tak |
Cięcie biegów | Tak (otwarta pętla), obsługa DBW blip
Źródło: przełącznik, ogniwo obciążnikowe, CAN |
Ogranicznik wgłębienia | tak |
Rolling anti lag | tak |
OCHRONA SILNIKA |
|
Wartości bezpieczne dla krytycznych czujników | tak |
Dashboard wskazanie awarii | Tak, zdefiniowane przez użytkownika |
Ochrona silnika przed przegrzaniem | Tak (olej i chłodziwo), zdefiniowane przez użytkownika, limit obrotów |
Ochrona przed niskim ciśnieniem oleju | Tak, zdefiniowane przez użytkownika, wyłącz |
Ochrona ciśnienia paliwa | Tak, kompensacja dawki paliwa, ograniczenie obrotów, wyłączenie silnika |
Wysoka temperatura spalin | Alarm, mieszanie paliwa na cylinder, limit doładowania |
CAN BUS |
|
Standard CAN | 2.0B 125, 250, 500, 1000 kb / s |
Obsługiwane myślniki CAN | ECUMASTER, Motec M800 zestaw 1, Haltech E8 E11v2, Pectel SQ 6, AEM |
Obsługiwane strumienie OEM CAN | BMW E46, Citroen C2, Mazda RX8, Ford ST, Polaris RZR, Mini Cooper R53, Fiat 500, Renault Clio, Lotus, Ford Fiesta, Ford ST, EVO X (obsługa AYC) |
INNE |
|
Nieużywane wyjścia wtryskowe można wykorzystać jako wyjścia AUX | tak |
Funkcje wyjściowe | Pompa paliwa, wentylator chłodziwa, wyjścia parametryczne, sterowanie azotem, wyjście tabeli PWM 3D, sprzęgło AC, przekaźnik główny, prędkościomierz, obrotomierz |
Ochrona hasła | Tak, 2 poziomy |
Timery | Paliwo, zapłon, doładowanie, timery sterowane przez wyjścia wirtualne |
Obsługa szeregowego pulpitu nawigacyjnego | AIM, RaceTechnology |
Autotune | tak |
Wbudowany zakres wyzwalania | tak |
Logowanie | Logowanie w czasie rzeczywistym do komputera PC, logowanie do zewnętrznych rejestratorów (szeregowy / CAN) |